Throw bricks into the design industry

Voici un projet du graphic designer Benoit Ollive, qui s’illustre par la réalisation de l’idée principale, briser les codes de « l’industrie du Design ». Réalisée à 150 exemplaires, le CV est livré avec sa brique en guise de « packaging », une promotion du meilleur effet, lors des troubles londoniens de 2010 similaires à ceux de fin 2011. Une affiche qui joue sur les mots grâce à un jeu de lumière qui révèle son message.

This poster has been made to promote my new website, which displays all my personal work based on urban trends. Made during the student riots in UK, I designed it to respond to the news. The poster is printed on both sides and reveals a secret message when held up to a light source. The packaging illustrates the message and the poster becomes an object that I can throw to promote my work, underlying my taste for non-formated design.

150 screenprinted numbered watermark posters with their exclusive brick packaging.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tags: × ×

One Comment

  1. Pingback: Throw bricks into the design industry | Design That Sticks

Leave a Reply

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

*

Vous pouvez utiliser ces balises et attributs HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>