La Vittoria

Like monday, it’s a superb Canadian branding. Designed by lg2 boutique they assisted the restaurant calls La Vittoria

For the 2011 edition of La Vittoria, benefitting the Fondation Marie-Vincent, Daniel Boulud from New York and Christophe Michalak from Paris were headliners for a 5-star dinner that paid tribute to the inimitable pleasures of New York and Paris. The thick black typeface and yellow colour was a graphic tribute to the urban style of the Big Apple while the dusty pink combined with the serif typeface brought to mind the romance and allure that could only come from the City of Lights.

- – -

Comme lundi, c’est un superbe branding Canadien. Conçue par l’agence lg2 boutique, ils ont assistés le restaurant La Vittoria

Pour l’édition 2011 de La Vittoria, au profit de la Fondation Marie-Vincent, Daniel Boulud de New York et Christophe Michalak de Paris étaient à la barre de ce souper cinq étoiles, New York et Paris étaient donc à l’honneur. La typographie bâton noire tout de gras et la couleur jaune nous rappellent en un clin d’œil le style urbain propre à la Grosse Pomme alors que le vieux rose combiné à des typographies sérifs nous amènent en un instant dans la romantique Ville Lumière.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Comments

  1. Pingback: La Vittoria | Design That Sticks

  2. Pingback: La Vittoria | feel desain

  3. Pingback: La Vittoria | The Design Ark – A Design and Inspiration Blog

Leave a Reply

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

*

Vous pouvez utiliser ces balises et attributs HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>