Prototyping Interfaces

Here is a great project “Prototyping interfaces“, it’s a 280 pages book about interactive sketches with the visual programming language VVVV. The first theoretical part concerns the definition and the meaning of the term “prototype” in the design process. The second part it’s about practical stuff, the basics of the visual programming language VVVV and the relation between VVVV and electronic components like Arduino or other modern tracking technologies like the xBox Kinect.

Like the announcement of the first lines of the project “Interaction designers develop our digital everyday life. They concept, sketch and create new possibilities of interaction“. An important responsability to design, via interface, our future digital environment that indirectly will influence the way we live and think.

I say this without pessimism, I think we are at a tipping point where the democratization of these technologies will become more and more important. It’s now the designers’ role to make this relationship to technology as intuitive and humanely as possible. Because if the technology is poorly designated, it causes misunderstanding therefore rejection.

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Voici un superbe projet du nom de “Prototyping interfaces“, il s’agit d’un livre de 280 pages sur la conception de croquis interactif avec le langage de programmation visuelle VVVV. Avec une partie théorique qui s’intéresse entre autres à la définition et à la place des prototypes dans le processus design. La partie pratique s’intéresse quant à elle aux notions de base du composant Arduino et sa relation avec le langage VVVV, est également abordé la technologie Kinect.

Comme l’annonce les premières lignes du projet, “les designers interactifs élaborent notre expérience digitale de tout les jours. Ils développent concepts, croquis pour imaginer de nouvelles possibilités d’interaction“. Une importante responsabilité, que de celle de concevoir, via les interfaces, notre futur environnement digital qui influencera indirectement notre façon de vivre et de penser.

Je dis cela sans pessimiste, nous sommes je pense à un moment clé où la démocratisation de ces technologies vont pendre une part de plus en plus importante. C’est à présent aux designers de rendre cette relation à la technologie la plus intuitive et la plus humaine possible. Car si la technologie est mal designé, elle entraine l’incompréhension donc le rejet.

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