AGDA is the new…

Here is a wonderful branding that comes from Australia. The Australian Graphic Designer Association (AGDA) collaborated with the Australian subsidiary of Interbrand (@InterbrandAusNZ) to design the new identity, particularly because of a turbulent year 2011. The aim was to give the AGDA “a strong, relevant and inspiring voice. A voice that would better engage with a thriving design community.” At the opening ceremony each participant was invited to complete the famous “____ is the new black”, that means, announce what will be tomorrow’s trend. A collaborative identity, perfectly imagined to gather a whole community.

I especially like these two sentences “Gotham is the new Helvetica” and “Pantone 303 is the new black”

– – –

Voici un merveilleux branding qui nous vient d’Australie. L’Australian Graphic Designer Association (AGDA) a collaboré avec la filiale Australienne d’Interbrand (@InterbrandAusNZ) pour concevoir la nouvelle identité de l’association, notamment à cause d’une année 2011 mouvementée. L’objectif était de donner à l’AGDAune voix forte, pertinente et stimulante pour fédérer l’ensemble de la communauté créative“. Lors de la fête d’inauguration chaque participant a été invité à reprendre le fameux “____ is the new black”, sous-entendu, annoncer quelle sera la tendance de demain. Une identité collaborative parfaite pour rassembler toute une communauté.

J’ai un coup de cœur particulier pour ces deux phrases “Gotham is the new Helvetica” et “Pantone 303 is the new black”.

1 Comment

Leave a Reply